Pàgines

dimecres, 3 d’abril del 2019

Fonda casa Cinto (Espot)


Antic establiment de la Plaça de Sant Martí d'Espot. A la façana sobre les portes de fusta hi havia un rètol que deia: "Comestibles Fonda casa Cinto". Disposava de teléfon.

1960. "Home sempre que podíem hi baixàvem, a veure si podíem veure gent i alguna xicota! Però sempre vam fer bondat! De casa de vegades ens enviaven algun paquet i llavors aprofitàvem per baixar. Anàvem al bar de Cinto i menjàvem, jugàvem a cartes i si convenia li donàvem un cop de mà a portar llenya o altres feines, així també ens distrèiem una estona i canviàvem de feina. No sé si és, perquè venia de Barcelona però a mi em semblava que no hi havia ningú. Era una mica avorrit per un jove!.
Només baixàvom algun diumenge, però no ho fèyem gaire. A Espot només hi havia gent de poble i prou. Recordo que parlàvom amb casa Cinto d'Espot i un dia el meu germà, que feye molt de temps que no teniva noticies meves va trucar aquí i li va contestar el sargento, que em va dir -está tu hermano abajo, en Espot, que quiere hablar contigo; si quieres puedes ir a verle, pero tendrás que ir andando- i hi vaig anar i vaig estar tota el dia a Espot xarlant, i en acabar vaig tornar a pujar cap aquí." (1)


(1) Jaume Comas Ballester. Històries de la Caserna militar de Sant Maurici. El Portarró 20. Butlletí del Parc nacional d'aiguestortes i estany de Sant Maurici. Estiu-Tardor 2006
http://parcsnaturals.gencat.cat/web/.content/home/aiguestortes_estany_sant_maurici/coneixeu_nos/centre_documentacio/fons_documental/revistes_butlletins/el_portarro/103_120858.pdf

FOTOS
Plaça de Sant Martí i casa Cinto al fons. Todocoleccion.net
https://www.todocoleccion.net/postales-cataluna/postal-d-espot-lleida-placa-sant-marti-i-asa-cinto-fons-ed-sicilia-num-81-animada~x11288558
Antiga "Comestibles i fonda" de casa Cinto. Fons Roya. Arxiu d'Imatges. Consell Cultural de les Valls d'Àneu
http://arxiudimatges.aneu.cat/fitxaimatge?id=6922

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada